Neuvillette 1,571 Share Posted March 31 Unul dintre ultimele Pontiac construite vreodată. Moartea unei mărci de automobile este tristă, mai ales pentru una care a fost o prezență familiară de mulți ani. Unul dintre lucrurile pe care le caut când merg pe rândurile unui cimitir de mașini este exemplele de vehicule construite în ultimul an de model al unei mărci. Comoara Junkyard de astăzi este o parte dureroasă, dar semnificativă din istoria automobilelor: unul dintre ultimele Pontiac fabricate vreodată. General Motors a întrerupt marca Geo în 1997, deși Tracker, Metro și Prizm au continuat să fie vândute cu insigna Chevrolet după aceea. Oldsmobile a primit toporul în 2004, urmat de un rămas-bun de la mașinile de pasageri Isuzu în 2009. Anul model 2010 a văzut dispariția lui Saturn și Pontiac. Saab a fost următorul (2011), Suzuki plecând din Statele Unite în 2013. Dintre toate acestea, dispariția lui Pontiac mi-a provocat cea mai mare durere de inimă. Am ceva istoric personal cu Oldsmobile-urile, dar Pontiac-urile au fost esențiale pentru anii mei formativi în domeniul auto. În adolescență, am deținut un Pontiac GTO din 1967 excepțional de hooptie (preț: 113 USD) și am condus un Pontiac Bonneville din 1978 auriu de lux la balul meu de absolvire a liceului. Revizorul nostru a aprobat G6 când a apărut ca model din 2005, înlocuind vechiul Grand Am. Cu toate acestea, GM a lovit apele financiare grele la scurt timp după aceea, depunând declarația de faliment la capitolul 11, în urma Marii Recesiuni. GM a anunțat în primăvara lui 2009 că Divizia Pontiac va fi întreruptă după anul model 2010, după ce și-a vândut primele mașini ca modele 1926. Producția Solstițiului a încetat în mai 2009, urmată de Vibe trei luni mai târziu. Asta a rămas doar G6 (plus o mână de G5 pentru Mexic și Canada), iar ultimul G6 a ieșit de pe linia de asamblare Orion, Michigan, în ianuarie 2010. Junkyard Treasure de astăzi a fost construit în noiembrie 2009, cu aproximativ 4000 de mașini înainte ca Pontiac să dispară pentru totdeauna. G6-urile 2010 aruncate rămân greu de găsit, fiind încă puțin noi pentru a fi aruncate, deși am reușit să documentez unul construit în iulie 2009 și altul construit în octombrie a acelui an. Au existat versiuni coupe și decapotabile ale lui G6 în anii anteriori, dar până în 2010 sedanul de bază și Ecotec-ul său de 2,4 litri erau tot ce a mai rămas. Clienții flotei au cumpărat majoritatea acestor Pontiac-uri finale. src https://www.autoweek.com/car-life/a60344220/2010-pontiac-g6-sedan-is-junkyard-treasure/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts