PREMIUM MEMBER - 5E (PRET NOU) ×
PARTENERIAT MIXHOST.RO ×
Jump to content

TS.WESTCSTRIKE.RO

Join OUR TeamSpeak

Welcome to WESTCSTRIKE



[AUTO/MOTO] Marcello Gandini, designer italian de poveste, a murit la 85 de ani


Fang Yuan
 Share

Recommended Posts

                                   Născut la Torino, atingerea unui designer grijuliu a fost clară în toată opera lui Gandini.

 

   portrait-of-marcello-gandini-during-the-exhibition-news-photo-1710386164.thumb.jpg.fe69ad6b277f1b2327db4acbd629fc1c.jpg

Un pilon al designului echilibrat și durabil, Marcello Gandini, a murit la vârsta de 85 de ani în Rivoli, Italia. Responsabil pentru modele precum Lamborghini Diablo, Lancia Stratos și MK1 Volkswagen Polo, Gandini a fost o dovadă a meșteșugului de-a lungul vieții a designului. Numit designer principal la Bertone în 1965, Gandini a petrecut 14 ani la firmă înainte de a proiecta independent case, cluburi de noapte și elicoptere

Amplasat la poalele Alpilor italieni, orașul Torino din nordul Italiei a fost poate cel mai mare leagăn al designului auto de la mijlocul secolului al XX-lea. De la mărci precum Fiat și Lancia până la firme de design legendare precum Pininfarina și Bertone, Torino este plină de dorința și invidia pasionaților, iar printre ei răsună un nume local. Născut la Torino în 1938, celebrul designer de vehicule Marcello Gandini a murit pe 13 martie, la vârsta de 85 de ani, în orașul Rivoli din apropiere. Un loc memorial va fi amenajat la studioul lui Gandini din Torino astăzi și mâine, în timp ce înmormântarea va avea loc în biserica parohială Santo Stefano a Rivera vineri sau sâmbătă dimineața, potrivit La Repubblica.

      the-lamborghini-miura-seen-at-salon-prive-held-at-blenheim-news-photo-1644909361.jpg.703e2477d8e1014f920268796f001ec4.jpg

După Giorgetto Giugiaro (designerul BMW M1, Lotus Esprit și prima generație Volkswagen Golf) ca designer șef la Bertone, Gandini avea pantofi mari de umplut la numirea sa inițială în 1965. Într-un mod măsurat, însă, nu a fost cu mult înainte ca Gandini să-și dovedească talentul de durată ca designer, dezvăluind eminentul Lamborghini Miura din 1966 un an mai târziu. Deși Gandini a câștigat notorietate prin munca sa la modelele renumite Lamborghini - inclusiv Countach, Diablo și Espada - munca sa a cuprins o gamă largă de producători. Modele evazive precum Bugatti EB 110 și Lancia Stratos exemplifică înălțimea la care a lucrat Gandini, deși modele precum prima Seria 5 de la BMW, Citroen BX, Fiat X1/9, Maserati Khamsin și Renault 5 Turbo spun povestea unui eclectic și practică completă.

      dsc00857-jpg-65f3bbc42987f.jpg.ce8b4ed789d6705c5d9800fe716c8542.jpg

Cu un astfel de portofoliu, opera lui Gandini a fost uneori numită imprevizibilă, deși el însuși a proiectat cu funcție în compania apropiată pentru a forma. Alături de super-mașinile netezite au fost și modele pietonale, cum ar fi Volkswagen Polo original, care a colaborat cu aproape două duzini de producători pe parcursul celor 14 ani de activitate la Bertone. După plecarea sa din Bertone în 1980, Gandini și-a continuat meșteșugul de design sub alte forme. Totul, de la elicoptere, cluburi de noapte, motociclete, camioane comerciale și case, au rămas toate cu o notă Gandini, subliniind și mai mult motivul său echilibrat.

    q-1-1604330050.jpg.0eb054395825a908fb9a4acafd4ceab9.jpg

Gandini a fost descris ca fiind „securizat, modest și tăcut” de intervievatorul și colegul designer Robert Cumberford într-o poveste din 2009 pentru Automobile. Când i s-a cerut să-și judece designurile într-un interviu din 2016 cu Car and Driver, Gandini a răspuns spunând „Asta trebuie să judece alții”, spunând mai departe că mașinile ieftine pot fi întotdeauna la fel de frumoase ca și cele scumpe. „Aspectul sau designul trebuie să fie relativ la ceea ce reprezintă o mașină”, a explicat el. „Prefer mașinile practice pentru uzul meu personal”. La începutul acestui an, Gandini a primit o diplomă onorifică în inginerie mecanică de la Universitatea Politehnică din Torino. În mod remarcabil, Gandini nu a proiectat doar exteriorul modelelor precum Lancia Stratos HF, ci a fost foarte implicat și în șasiu și ambalajul general.

src https://www.autoweek.com/news/a60193635/marcello-gandini-obituary/

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

WESTCSTRIKE

Designed by JoiNET ( HaLoGeK )
WESTCSTRIKE ROMÂNIA © 2018-2023
×
  • Create New...
Statistica МС

Avem 2 servere principale de pe care sunt trimise articole unice către serverele dumneavoastră. Majoritatea jucătorilor noștri joacă pe cel mai recent GSClient, o mică parte pe vechea versiune 4554..

Master #1 - MasterServer (GSClient)
Master #2 - MasterServer